ASSISTENTES
PRAKTIJKMANAGERS
SOH
Wat doet een doktersassistente?
De assistentes spelen een sleutelrol binnen ons Gezondheidscentrum. Zij vormen het eerste aanspreekpunt voor patiënten, verzorgen de planning van het spreekuur en de huisbezoeken en beantwoorden telefonisch allerlei vragen.
Teamleider
De teamleider is het eerste aanspreekpunt binnen het team van assistentes en zij zorgt voor de coördinatie/planning van de werkzaamheden binnen GCHZ, dit in samenspraak met de Praktijkmanager.
Waarom triage door de assistente?
Om in te kunnen schatten op welk moment medische zorg noodzakelijk is, hebben alle assistentes een triagecursus gevolgd: Nederlands Triage Systeem (NTS). Zij zullen u een aantal vragen stellen. Op deze manier krijgen zij inzicht in de klachten en kunnen ze een urgentie inschatting maken. Dit is vaak in samenspraak met de telefoonarts van die dag. De huisartsen willen graag vooraf weten hoeveel klachten u wilt bespreken zodat hier rekening mee behouden kan worden in de planning. Het streven is om u zoveel mogelijk bij eenzelfde arts te plannen, door de werkdagen (‘grotendeels parttime’) van de huisartsen kan het voorkomen dat uw afspraak wellicht langer duurt dan u in het verleden gewend was. Soms is een consult niet nodig en kan er ook telefonisch overleg plaatsvinden, de assistente zal dit zo nodig met u bespreken. Stel zoveel mogelijk vragen telefonisch, de balie is niet geschikt voor het uitvoeren van een triage en hier kunnen we uw privacy niet waarborgen.
Geheimhouding
Net als artsen, hebben ook assistentes een eed afgelegd tot geheimhouding en zullen ze uw (medische) informatie dan ook discreet behandelen.
De assistentes spelen een sleutelrol binnen ons Gezondheidscentrum. Zij vormen het eerste aanspreekpunt voor patiënten, verzorgen de planning van het spreekuur en de huisbezoeken en beantwoorden telefonisch allerlei vragen.
Teamleider
De teamleider is het eerste aanspreekpunt binnen het team van assistentes en zij zorgt voor de coördinatie/planning van de werkzaamheden binnen GCHZ, dit in samenspraak met de Praktijkmanager.
Waarom triage door de assistente?
Om in te kunnen schatten op welk moment medische zorg noodzakelijk is, hebben alle assistentes een triagecursus gevolgd: Nederlands Triage Systeem (NTS). Zij zullen u een aantal vragen stellen. Op deze manier krijgen zij inzicht in de klachten en kunnen ze een urgentie inschatting maken. Dit is vaak in samenspraak met de telefoonarts van die dag. De huisartsen willen graag vooraf weten hoeveel klachten u wilt bespreken zodat hier rekening mee behouden kan worden in de planning. Het streven is om u zoveel mogelijk bij eenzelfde arts te plannen, door de werkdagen (‘grotendeels parttime’) van de huisartsen kan het voorkomen dat uw afspraak wellicht langer duurt dan u in het verleden gewend was. Soms is een consult niet nodig en kan er ook telefonisch overleg plaatsvinden, de assistente zal dit zo nodig met u bespreken. Stel zoveel mogelijk vragen telefonisch, de balie is niet geschikt voor het uitvoeren van een triage en hier kunnen we uw privacy niet waarborgen.
Geheimhouding
Net als artsen, hebben ook assistentes een eed afgelegd tot geheimhouding en zullen ze uw (medische) informatie dan ook discreet behandelen.
![Stacks Image 160_15](../resources/logo_60-stethoscoop.png)
CONTACT
![telefoon](../resources/logo_telefoon.png)
Telefonisch bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur 045-5466111
U vindt Gezondheidscentrum Heerlen Zuid ook op Facebook
U kunt met ons communiceren via e-mail (maak hiervoor gebruik van ons digitaal patiëntenportaal). Deze mail wordt doorgestuurd naar uw huisarts, deze is door zijn/haar werkprogramma niet altijd in de gelegenheid om de mail dagelijks te bekijken. Het kan daarom enkele dagen duren voordat u antwoord krijgt. Stel daarom nooit dringende medische vragen via de mail!
![Alt image](files/large-59-9ED.png)
![Stacks Image 60](files/stacks-image-50e46a5.png)